Cum am putea deveni mai buni? Cum să avem administrația publică mai eficientă? Făcând o schimbare! Să faci lucrurile la fel și să crezi că poți obține un rezultat diferit, este greșit. Ținând cont de acest principiu, dar și pentru că era necesar să trecem pe stilul modern, european de recrutare, a fost stabilit în mod standard ca recrutările în domeniul administrației publice să se desfășoare online, ori de câte ori este posibil. Despre asta este vorba la Concursul Național. Hai să aflăm mai multe!
Un portal al celor care caută sensul și schimbarea în cariera lor!
Acest portal Concurs National ANFP se adresează celor care își doresc să încerce să obțină un loc în administrația publică. Atât timp cât îndeplinesc toate condițiile de ocupare a unei funcții publice, au experiența și studiile necesare.
Concursul Național implică runde de recrutare și testare pentru ocuparea funcțiilor publice de execuție, conducere sau a înalților funcționari publici în administrația centrală. Detalii suplimentare pe site-ul concurs-national.anfp.gov.ro.
Când au loc rundele de concurs? Fiecare etapă este anunțată public, astfel încât candidații să aibă timp să parcurgă și pașii de pregătire. Aceștia presupun mai întâi de toate crearea unui cont și validarea acestuia. Să se asigure că toate datele sunt corecte, după care să încarce documentele necesare pentru dosar. Prima etapă se referă la verificarea dosarelor pentru eligibilitate.
Dacă sunt declarați admiși, candidații sunt îndrumați să își aleagă centrul de testare pentru următoarea etapă de concurs. Centrele sunt disponibile în toată țara, în Suceava, București (două centre), Ploiești, Brașov, Constanța, Timișoara, Cluj și Comuna Ișalnița, lângă Craiova.
Până la o altă rundă de recrutare anunțată, doritorii pot continua cu partea de informare și pregătire. În platforma informatică de concurs, după logarea în contul individual, există și teste de antrenament.
Întrebări frecvente despre Concursul Național și aplicarea la un post vacant în administrația publică
- Contează vârsta sau experiența în domeniu?
Vârsta minimă legală este de 18 ani, iar experiența necesară depinde de postul vizat. Sunt însă și posturi vacante de debutanți, caz în care nu este necesară experiența anterioară în domeniu.
Despre condițiile minime de vechime necesară pentru ocuparea funcțiilor publice, dar și despre condițiile de participare pentru fiecare categorie de funcții există detalii în pagina oficială.
- Este mai dificil de folosit o platformă online decât clasica variantă de concurs? Dacă nu mă descurc?
Platforma Concurs Național schimbă tot ce ține de recrutările în administrația publică și pune accent pe digitalizare. O schimbare ce era necesară și care nu poate să vină decât cu avantaje. Prin urmare, este mai simplu, mai rapid, mai transparent și mai modern, dar în același timp și mai sigur, corect și bazat pe merit să existe o astfel de metodă de recrutare.
Există tutoriale, există suport tehnic, pentru ca la fiecare etapă, posibilii candidați să poată parcurge totul ușor. Platforma este intuitivă, de altfel este încurajată ideea de a crea un cont aici înainte de concursul efectiv. Crearea unui cont nu înseamnă că aplici la un concurs anume. Pe scurt, ar fi greu de spus că un candidat nu s-ar putea descurca să parcurgă pașii necesari în platforma dedicată.
- Câte etape implică Concurs Național?
Trei, dintre care una se referă la verificarea actelor, considerând un candidat înscris eligibil. Urmează testarea preliminară – testarea cunoștințelor și în final cea avansată – testarea competențelor.
Dorește-ți mai mult, îndrăznește să visezi și la timpul potrivit aplică! Ai putea fi chiar tu parte din noua generație a funcționarilor publici din România!